Субота
12.07.2025
02:35
Форма входу
Категорії розділу
Самоврядування [5]
Документація [0]
www.mon.gov
Пошук
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 3
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Шибиринівська ЗОШ І-ІІІ ступенів
Головна » Статті » ПЕДАГОГ-ОРГАНІЗАТОР » Самоврядування

Учнівський проект волонтерів

Учнівський проект волонтерів

«Почни добро із себе!»

Шибиринівська ЗОШ І-ІІІ ст.

2012-2013н.р.

Волонтерство :погляд в сьогодення

   Волонтер – (охотник, охочий) – той, хто став на військову службу за власним бажанням; доброволець. – Тлумачний словник українськоїмови. Т.І.К «Аконіт»,2001 р.

          Волонтер ( франц. Volontaire) – особа, яка добровільно вступила на військову службу. (Велика енциклопедія, М. 1971). І хочасьогодніволонтерствозовсім не пов’язане з армією і військовою службою, як рухвонорозвивається, орієнтуючись на допомогудобровільновсім, хтоїїпотребує.

          Волонтер (від лат. «воля, бажання») – той, хто за власнимбажаннямдопомагає людям. Визначальною характеристикою волонтерськогоруху є відсутністьвинагороди та головнийпоказник – відсутність примусу.

          Волонтер – це друг, безкорисливий і щирий і тільки за цієїумовивіндосягатимесвоєївисокої мети – гармонії і злагоди в суспільстві. Волонтер – це нелицар, і тимбільше не вчитель. Марною буде його праця, якщовін буде стояти на щабельвище тих, кому допомагає.

«Волонтерський рух» і « добровільна діяльність» взаємопов ’ язані між собою.

          Для різних людей волонтерський рух означає різні речі. Проведені дослідження виявили широко розповсюджені розходження міжр ізними країнами щодо сприйнятт яволонтерської діяльності.

          У деяких країнах те, що люди, здають кров, вважається виявом волонтерської діяльності, в інших до волонтерства зараховується залучення до діяльності політичної партії або профспілки. Є люди для якихвизначальною характеристикою волонтерського руху є відсутність фінансової винагороди; для іншихголовний показник – відсутність примусу. Волонтерський рухнабуває різних форм і значень за різнихобставин. На це суттєво впливає історія, політика, релігія і культура регіону. Те, що може вважатися волонтерським рухом в однійкраїні, у іншій країні розглядається як низькооплачувана чи трудомістка праця( абонавітьпримусова).

          29 листопада 2005 р. на пленарному засіданні ВР України в 1-у читання булоприйнято за основу проект Закону України «Про волонтерський рух», розроблений Міністерством юстиції України, який має на меті визначення організаційних та правових засад провадження волонтерської діяльності в Україні. Сучасна ситуація в Україніхарактеризується соціально – психологічною та економічною нестабільністю, зниженням рівня життя більшості населення. Це відобразилось на психологічному стані різних верств населення. Насамперед, потребують соціальної допомоги та психологічної підтримки молодь, безробітні, діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування, пенсіонери, інваліди та інші.

  Волонтерами спочатку називали тих людей, що добровільно та виключно із свого бажання поступали на воєнну службу в деяких європейських країнах(наприклад, у Франції, Іспанії). Зараз від цього громіздкого визначення «волонтерства» залишилося лише слово «добровільно». Правда, додалося ще й «безоплатно».

Волонтерів називають по-різному, але всі знають, що волонтер – це людина, що допомагає сусідам, співвітчизникам та людям, які потребують допомоги.

   Практично кожен з нас хоча б раз в житті по своїй волі брав на себе виконання трудовихобов’язків, не вимагаючи грошової компенсації. Добровільна праця давно відома як основа економії та виховання.

Кожну людину, яка не є байдужою до того, що відбувається в суспільному житті її міста, села, області, можна вважати потенційним волонтером.

Волонтерська діяльність фактично завжди булла частиною кожної цивілізації та суспільства. В широкому розумінні волонтерська діяльність – це якісь вчинки, дії людини, які не приносять їй ніякої користі, це добровільний внесок і збільшення добробуту певної спільноти чи суспільства. Вона може набувати будь – яких форм : від традиційних звичаїв обопільної допомоги до допомоги суспільству під час кризи, зусиль, спрямованих на вирішення соціальних конфліктів та проблем бідності.

          Мета проекту: Надання допомогитим, хто її потребує, хто потрапив у складну життєву ситуацію.

Резюме проекту:

Тематичнаспрямованість проекту:соціальний.

Назва проекту: «Почни добро із себе!»

Назва закладу:Шибиринівська загальноосвітня школа І-ІІІ ст.

Виконавці проекту: учні 8-11 класів

Координатор проекту: педагог-організатор Тупиця М.М.

Партнери та спонсори проекту:спонсори – батьківський комітет, органи місцевого самоврядування.

Цільова аудиторія (кому саме надається допомога): люди похилого віку , ветерани Великої Вітчизняної війни, ветерани педагогічної праці, діти з сімей які потрапили в складні життєві умови. Географічна територія, на яку поширюється діяльність проекту:с.Шибиринівка,с.Москалі, с.Пльохів, с.Жукотки Чернігівського  району.

Дидактична мета проекту:

          Навчальний аспект: якісне оновлення змісту, форм і методів роботи з учнівською молоддю, формування навичок самостійної роботи при організації соціально значущих справ, навичок і уміння в області культури спілкування, комунікації, вміння висувати, аргументувати та захищати свої ідеї, формування навичок самоорганізації (планування діяльності, програмування дій, корекція етапів і способів діяльності, гнучкість і варіативність дій),

Розвивальний аспект: розвиток здібностей до самовизначення й визначення мети, розвиток критичного мислення (готовність до планування, гнучкість мислення, наполегливість, готовність виправляти свої помилки, пошук компромісних рішень), розвиток уміння визначати свою позицію, планувати свою роботу і час, розвиток комунікативних умінь і навичок, розвиток уміння презентувати результати своєї роботи, вмінь проводити рефлексію – вміння оцінити власні вчинки і дії, нести відповідальність за результати своєї роботи.

Виховний аспект: формування в учнів власного погляду на складні проблеми, виховання активної життєвої позиції, виховання значущих загальнолюдських цінностей (соціальне партнерство, толерантність, діалог), виховання почуття відповідальності, гуманізму, милосердя, співчуття, самодисципліни і самоорганізації, виховання бажання виконати роботу якісно, формування відповідального відношення до дорученої справи, вмінь подавати інформацію про пророблену роботу з метою залучення до благочинної діяльності ровесників.

          Соціальний аспект: формування уміння виявляти проблеми в суспільстві і знаходити шляхи їх вирішення, практичних навичок надання допомоги людям, навичок участі у суспільному житті міста, району. вироблення особистого погляду на події, усвідомлення значення спільних зусиль та роботи в команді, активізація молодіжного волонтерського руху, виявлення і розповсюдження кращого досвіду роботи серед дітей та молоді та впровадження нових форм роботи , значущих як для кожної окремої людини, так і для суспільства в цілому.

Завдання проекту:

 Не залишитися байдужим до проблем, з якими живуть одинокі пристарілі люди, діти з сімей які потрапили в складні життєві умови, створити атмосферу любові і радості для , поділитися своїм теплом серця, подарувати хвилини радості старикам та дітям,  будучи активним в цьому процесі активним суб’єктом, розвиток громадянської ініціативи і громадянської відповідальності, стимулювати інтерес до рішення актуальних проблем суспільства, привернути увагу різних структур і суспільства до проблем одиноких стариків, діти з сімей які потрапили в складні життєві умови, покращувати емоційний стан дітей, що опинилися в складних життєвих обставинах, забезпечення можливостей молоді відчути себе соціально значущою одиницею в суспільстві, популяризація волонтерського руху в місті.

    

 Актуальність проекту:

          Проект є актуальним на сьогоднішній день, оскільки в державі є діти з сімей які потрапили в складні життєві умови ,також в країні багато одиноких людей похилого віку, які потребують уваги , піклування та турботи.

          Назріла необхідність створення нової системи, використання нових технологій, які б сприяли становленню нових громадянських позицій серед молоді, і соціалізації особистості і в навчальній, і в позаурочній діяльності.

Учасники проекту отримають соціальний досвід, а літні люди та діти, на яких направлений проект, отримають емоційну та моральну підтримку, через насиченняїх життя спілкуванням, цікавими подіями та культурними заходами, громада приверне увагу до їх життєвоважливих проблем. Люди похилого віку, діти з сімей які потрапили в складні життєві умови отримають підтримку (моральну, емоційну та матеріальну), відчують небайдужість суспільства до себе, не залишаться один-на-один зі своїми проблемами; відчують, що вони не самотні, є люди, яким вони не байдужі.

Терміни: вересень-травень

Етапи реалізації проекту:

1. Інформаційний етап: початкова оцінка ситуації (анкетування, соціальне опитування), визначення основних напрямків роботи.

Термін: перший тиждень вересня.

Очікуванірезультати: з’ясувати найактуальніші проблеми, характерні для наших сіл, спільне обговорення ціє їпроблеми в школі і вдома з однолітками, батьками, відшукування існування різних проблем в ЗМІ в нашій місцевості та шляхів їх вирішення.

2.Настановчий етап: стартові зустрічі з старшокласниками, засіданняучнівського парламенту, старостат (створення ініціативноїгрупи, формування мети і завдань проекту, розподілобов’язків).

Термін: другийти ждень вересня

Очікуванірезультати: зібрати і проаналізувати інформацію про проблему, звернутися до установ, які обізнані з цією проблемою. Створення дослідницьких груп, зібраний матеріал розділити по групах, кожна з якихзаймається своїм завданням.

3.Організаційнийетап: засідання ініціативноїгрупи, обговорення організації проведення заходів, акцій, благодійних справ.

Термін: третій тижденьвересня

Очікуванірезультати:складаємо список корисних справ, який би міг сприяти процессу розв’язанняпроблеми, поновлюємо списки ветеранів педагогічної праці, списки ветеранівВеликої Вітчизняної війни.

4.Етап «Допомога»: надання реальної допомоги одиноким людям похилого віку та дітям з сімей які потрапили в складні життєві умови,проведеннясоціальнозначимих справ.

4.1. Вітання Ветеранів Великої Вітчизняної війни та ветеранів педагогічної праці із святами протягом року. Надання їм посильної допомоги.

Термін: жовтень-травень

4.2.Оголошення і проведення шкільної акції «Діти - дітям» (збір іграшок, книжок, одягу для  дітей з сімей які потрапили в складні життєві умови).

Термін: другий-третій тижні жовтня

4.3.Надання посильної соціальної допомоги усім, хто опинився в складних життєвих умовах, хворим та одиноким людям.

Термін: постійно

4.4. Оголошення і проведення акції «Від серця до серця »: збір коштів для дітей з вадами слуху

Термін: квітень

4.5. Оголошення та проведення акції «Не маємо права забути!». Надання допомоги ветеранам Великої Вітчизняної війни, привітання їхзі святом Перемоги. Організація зустрічей, уроків мужності, тематичнихзаходів за участю ветеранів Великої Вітчизняної війни, учасників бойових дій та дітей війни.

Очікуванірезультати: не залишити байдужими учнів до проблем одиноких стариків та маленьких дітей, отримати кошти для закупівлі подарунків, створити атмосферу любові, підтримки для дітей-інвалідів, для одиноких людей похилого віку, для ветеранів Великої Вітчизняної війни; охопити моральною підтримкою якомога більшу кількість стариків та дітей, які цього потребують.

     Взаємодія загону волонтерів з суспільними організаціями, презентація роботи. Часткове вирішення проблеми підтримки дітей ,стариків, що потребують уваги, силами школярів безпосередньо  через свою практичну участь у різноманітних доброчинних акціях, поєднання діяльності владних структур із участю школярів, громади. Публічна презентація матеріалів, яка дасть поштовх для подальшого розв’язання проблеми.

Аналітичничнийетап.Рефлексія за наслідками роботи і її впливом на суспільство та підлітків, підведення підсумків.

Очікуванірезультати:проінформувати широкуаудиторію про важливість обраної проблеми, представити шляхи реалізації цієї проблеми в умовах нашого суспільства, критично оцінити свою роботу, поміркувати над тим, що вдалося найкраще, яких помилок можнабуло б уникнути, чого навчилися, сформувати життєвийдосвід, який допоможе  не робити помилок у майбутньому і діяти кожного разу краще, поділитися власним набутим досвідом з іншими і залучати до спільної роботи інших, продовжувати свою суспільнуактивність і надалі, поширювати волонтерський рух в нашій школі та в сільськіх громадах..

Очікуванірезультатиреалізації проекту: шляхом практичної діяльності довести, що молодь України може дати надію на впевненість держави у надійному зростаючому поколінні, яке вміє знаходити шляхи реалізації великих проблем суспільства через реальні дії учнівської молоді.

Вплив проекту на місцеву громаду:

благодійна діяльність школярів ШибиринівськоїЗОШ І-ІІІ  не дасть залишитися байдужими жодного жителя нашої громади, приверне увагу до актуальних проблем і змусить задуматисядорослих над шляхами їх вирішення.

          Можливості подальшого розвитку проекту: розширення поля діяльності і залучення більшої кількості учасників для співпраці, створення мережі напрямків волонтерського руху  та створення дитячої волонтерської організації, обмін інформацією, досвідом.

Можливості моніторингу результатів проекту.

Висвітлення роботи у шкільній газеті , у місцевих ЗМІ, обмін досвідом та розвиток навичок волонтерської роботи з людьми, що потребують допомоги.

Категорія: Самоврядування | Додав: ANDREY (18.01.2015)
Переглядів: 1074 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: